.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
240 بقاع متبرکه مازندران پذیرای مسافران نوروزی

 شمال نیوز: مديرکل اوقاف و امور خيريه مازندران با اشاره به اينکه 240 بقعه متبرکه استان از 28 اسفند 93 تا 15 فروردين 94 آماده اجراي طرح آرامش بهاري است، تصريح کرد: نگاه اوقاف و امور خيريه در ايام تعطيلات نوروزي، جهادي بوده است.


 به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ حجت الاسلام ستار عليزاده صبح امروز در نشست مطبوعاتي که با موضوع اجراي طرح نوروزي آرامش بهاري و سوگواره ياس نبوي برگزار شد اظهار داشت: ايام تعطيلات نوروز، فرصت مهمي بوده که بتوانيم به اهداف خود در حوزه معرفي بقاع متبرکه بپردازيم.      
   
وي افزود: در حوزه بقاع متبرکه و معرفي امامزادگان، رسانه‌ها با نظرات سازنده خود توانستند در اين راستا گام‌هاي اساسي بردارند.

مديرکل اوقاف و امور خيريه مازندران با اشاره به اينکه 240 بقعه متبرکه استان از 28 اسفند 93 تا 15 فروردين 94 آماده اجراي طرح آرامش بهاري است، تصريح کرد: نگاه اوقاف و امور خيريه در ايام تعطيلات نوروزي، جهادي بوده است.

وي از راه‌اندازي قرارگاه استاني غدير در اداره کل اوقاف و امور خيريه مازندران جهت بهره‌گيري بيشتر از خدمات زائران در ايام نوروز خبر داد و افزود: فضاسازي محيطي بقاع متبرکه، متناسب با طرح آرامش بهاري و سوگواره ياس نبوي انجام شده است. 

عليزاده با بيان اينکه مراسم تحويل سال نو در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار مي‌شود، گفت: صلوات خاصه حضرت زهرا (س)، دعاي تحويل سال نو و ادعيه متبرکه در اين زمان در بقاع متبرکه مازندران اجرا مي‌شود.   

وي با اعلام اينکه خيمه‌هاي معرفت در جوار امامزادگان مازندران نيز برپا مي‌شود، افزود: خيمه‌هاي معرفت توانست معرف فرهنگي مناسب براي اوقاف و امور خيريه باشد.   

مديرکل اوقاف و امور خيريه مازندران با بيان اينکه استقبال زائران از خيمه‌هاي معرفت بسيار اثرگذار بوده است، گفت: اقامه نماز جماعت با حضور روحاني در بقاع متبرکه در ايام نوروز داريم.     

عليزاده با اشاره به اينکه حضور مردم در مساجد و بقاع متبرکه در چهارشنبه آخر سال از اقدامات اوقاف و امور خيريه براي انجام امورات فرهنگي جايگزين چهارشنبه سوري است، افزود: اين عمل مبناي ديني، روايي و عقلاني ندارد و جلوي آسيب‌هاي وارده بايد گرفته شود.   

وي با بيان اينکه ايستگاه صلواتي در طرح آرامش بهاري برنامه‌ريزي داريم، گفت: در ايام فاطميه جلب مشارکت‌هاي مردمي در امامزادگان با اجراي طرح مودت را انجام مي‌دهيم.

مديرکل اوقاف و امور خيريه مازندران از اجراي 200 پروژه عمراني در بقاع متبرکه استان، گفت: در راستاي طرح مودت، 22 ميليارد تومان از کمک‌هاي مردمي براي بازسازي بقاع متبرکه و امامزادگان بهره‌گيري شده است.         
 
عليزاده با بيان اينکه حفظ اعتقادات مذهبي و حرمت ايام فاطميه در بقاع متبرکه مازندران رعايت مي‌شود، افزود: مراسم

ويژه دسته‌روي در صبح شهادت حضرت زهرا (س) و تبيين خطبه‌ها و زيارت‌نامه حضرت زهرا (س) در برنامه داريم.

وي در ادامه اين نشست به ارائه عملکرد سال 93 اداره کل اوقاف و امور خيريه مازندران اشاره و تصريح کرد: اجراي امينانه نيت واقفان خيرانديش در اوقاف استان انجام شده است.        

مديرکل اوقاف و امور خيريه مازندران با بيان اينکه اجراي طرح پيوند آسماني براي 104 زوج جوان با هزينه اي بالغ بر 52 ميليون تومان انجام شده است، افزود: زائراني با کمک اوقاف به کربلاي معلي و عتبات عاليات سفر کردند.

وي با اشاره به اقدامات عمراني در بقاع متبرکه مازندران، گفت: 1225 رقبه از رقبات موقوفات استان در حوزه شهري، متصرفان آن شناسايي شدند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.326 seconds.